Humor geeft verlichting in de coronacrisis

Humor geeft verlichting in de coronacrisis

Humor biedt troost, verlichting én het werkt stressverlagend. En dat kunnen we dus goed gebruiken tijdens deze coronacrisis. Hoe zit dat nou en wat typeert de grappen die we – vooral – via social media voorbij zien komen? Nare tijden Goh, wat zitten we alweer lang in...

Lees meer
Podcast #6: een podcast over podcasts

Podcast #6: een podcast over podcasts

 Savvy Ladies · #6 Een Podcast Over Podcasts In deze aflevering van de Savvy Ladies-podcast spraken we, in deze tijden van de anderhalvemetersamenleving, op afstand met Samira Salman, eigenaar van Eventgoodies over podcasts. Zij deelde met ons haar zoektocht naar de...

Lees meer
Videobellen: het nieuwe normaal?

Videobellen: het nieuwe normaal?

Nu kantoorwerkers (bijna) allemaal verplicht thuiswerken vanwege de coronacrisis is vergaderen met geluid én beeld, videobellen, ineens een vanzelfsprekendheid geworden. Het adopteren van deze nieuwe gewoonte kon zo snel gaan omdat we er de afgelopen jaren al langzaam...

Lees meer
Duurzaam delen groeit dankzij internettechnologie

Duurzaam delen groeit dankzij internettechnologie

Bedrijven die inspelen op de deeleconomie pakken het slim aan. Ze combineren deze langzaam opkomende trend met de technische mogelijkheden om een makelaarsfunctie te creëren in de vorm van een online platform. Tel uit je winst: je bouwt een mooi platform en je int een...

Lees meer
Bingen voor alles, ook boeken (?)

Bingen voor alles, ook boeken (?)

Bingen, sinds de komst van Netflix in Nederland, dé natte droom van elke uitgever. Oorspronkelijk voor het in één ruk uitkijken van series. Je ziet het B-woord nu ook opduiken voor lezen. Maar gaat dat werken? Nog oorspronkelijker staat bingen voor je halfdood drinken...

Lees meer
Onze naïviteit online is voer voor datawolven

Onze naïviteit online is voer voor datawolven

We delen, in al onze naïviteit, wat af online. Ondertussen komen er steeds meer bedrijven bij die daar gretig gebruik/misbruik van maken: ik noem ze datawolven. Soms hebben ze schaapskleren aan en lijkt het allemaal prachtig en nobel, maar uiteindelijk erop uit om...

Lees meer
Podcast #05 De Nieuwe Waarheid

Podcast #05 De Nieuwe Waarheid

 Savvy Ladies · #05 De Nieuwe Waarheid In deze aflevering hadden we Peter van der Graaf, partner en SEO & reputatiemanagement specialist bij Booming als gast. We gingen het hebben over de Nieuwe Waarheid, manipulatie en micro-targeting. Het liep uiteindelijk,...

Lees meer
Micro-targeting: Direct Marketing on steroids?

Micro-targeting: Direct Marketing on steroids?

Je leest er tegenwoordig steeds vaker over: we worden beïnvloed in onze keuze tijdens de verkiezingen (al schijnt dit in Nederland (€) nog wel mee te vallen). In de media, zoals het artikel van NRC (€) of de site van NOS, wordt dit Micro-targeting genoemd. Maar wat is...

Lees meer
Over meegroeien met veranderend gedrag

Over meegroeien met veranderend gedrag

[wp_time_to_read] Op de site van Nederlands MediaNieuws vond ik een bericht met de titel ‘De Persgroep gaat dagbladen publiceren in Virtual Reality - einde van de papieren krant’. Néééé! Een titel waarvan ik meteen dacht ‘hè get, nee toch?’. Gelukkig was het...

Lees meer
Black Mirror, een must see serie

Black Mirror, een must see serie

[wp_time_to_read] Een fantastische serie, ooit gestart op het Engelse Channel 4, die je aanzet tot denken over de keerzijde van de elkaar razendsnel opvolgende technologische ontwikkelingen.Seizoen 3 komt wel heel dichtbijWaar de eerste twee seizoenen van Black...

Lees meer
What makes you click?

What makes you click?

[wp_time_to_read] Hoe houd je een bezoeker zo lang mogelijk vast op een website? Hoe zorg je dat hij zoveel mogelijk klikt? En hoe zorg je dat hij zijn digitale boodschappenkar zo vol mogelijk laadt? Dagelijks wordt een miljard mensen onderworpen aan testen op...

Lees meer
Boekrecensie De Cirkel van Dave Eggers

Boekrecensie De Cirkel van Dave Eggers

[wp_time_to_read] 'Mijn god, dit is het paradijs,' dacht Mae toen ze bij De Cirkel kwam werken: het machtigste technologiebedrijf ter wereld. Google, Facebook en Twitter samen is er niks bij. Alleen al op de campus in San Vincenzo (Californië) werken en wonen...

Lees meer

Hoe zou Savvy Ladies klinken?

[wp_time_to_read] Flirten zonder geluid? Dat kan niet vonden ze bij Tinder. Het ontwerpen van het ultieme flirt-geluid was nog best een uitdaging. Zoals je in onderstaand filmpje kunt zien, geven de ondervraagden wel heel uiteenlopende antwoorden op de vraag hoe...

Lees meer