1–2 minuten leestijd

Flirten zonder geluid? Dat kan niet vonden ze bij Tinder. Het ontwerpen van het ultieme flirt-geluid was nog best een uitdaging. Zoals je in onderstaand filmpje kunt zien, geven de ondervraagden wel heel uiteenlopende antwoorden op de vraag hoe Tinder zou klinken.

Een soundlogo was in de tijd voor Tinder al best belangrijk. Zeker in de reclamewereld was je echt dé man als je een tof soundlogo (of audiologo) had bedacht dat iedereen herkende. Neem die van Nationale Nederlanden, Intel of Randstad. Alexander Klöpping was zo blij als een kind toen hij de nieuwe ‘sound’ voor Blende aankondigde in de iTunes store.

“Last but not least: Steven van der Vorm heeft voor ons een notificatiegeluidje gecomponeerd. We vinden zelf dat het klinkt alsof een sympathieke duikboot de BBC-pingel neuriet. Met andere woorden: we zijn er nogal blij mee. Wil je ‘m horen? Zet je push-notificaties aan, dan ben je morgenochtend de eerste.”

Dat zet je aan het denken als je een Podcast gaat beginnen waar het om geluid draait. Wat zullen we als in- en outro kiezen? Het logo hebben we gelukkig al. Maar het riedeltje voor de in- en outtro… Hoe zou Savvy Ladies klinken?

Wat denken jullie?

Share This